Computer_Generated_Imagery
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関連項目.mw-parser-output .side-box{margin:4px 0;box-sizing:border-box;border:1px solid #aaa;font-size:88%;line-height:1.25em;background-color:#f9f9f9;display:flow-root}.mw-parser-output .side-box-abovebelow,.mw-parser-output .side-box-text{padding:0.25em 0.9em}.mw-parser-output .side-box-image{padding:2px 0 2px 0.9em;text-align:center}.mw-parser-output .side-box-imageright{padding:2px 0.9em 2px 0;text-align:center}@media(min-width:500px){.mw-parser-output .side-box-flex{display:flex;align-items:center}.mw-parser-output .side-box-text{flex:1}}@media(min-width:720px){.mw-parser-output .side-box{width:238px}.mw-parser-output .side-box-right{clear:right;float:right;margin-left:1em}.mw-parser-output .side-box-left{margin-right:1em}}ウィキメディア・コモンズには、Computer Generated Imageryに関連するカテゴリがあります。
3Dモデリング
Anime Studio
アニメーションデータベース(英語版)
Blender - DIY CGI
デジタル画像
パラレルレンダリング(英語版)
Photoshopは業界標準のデジタル写真編集ツールだが、対抗商品としてFLOSSのGIMPがある。
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レイトレーシング
リアルタイムコンピュータグラフィック(英語版)
シェーダー
バーチャル俳優
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Maya、3ds Max、Cinema4D、E-on Vue、Poser、Blenderは人気のあるソフトウェアパッケージで3DモデリングとComputer Generated Imagery製作を可能にする。一覧は3DCGソフトウェアを参照。
外部リンク
⇒A Critical History of Computer Graphics and Animation – a course page at Ohio State University that includes all the course materials and extensive supplementary materials (videos, articles, links).
⇒CG101: A Computer Graphics Industry Reference ISBN 073570046X Unique and personal histories of early computer graphics production, plus a comprehensive foundation of the industry for all reading levels.
⇒F/X Gods, by Anne Thompson, Wired, February 2005.
⇒"History Gets A Computer Graphics Make-Over" Tayfun King, Click, BBC World News (2004-11-19)
⇒NIH Visible Human Gallery
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