Computer_Generated_Imagery
[Wikipedia|▼Menu]
□記事を途中から表示しています
[最初から表示]

^ I. Waechter et al. Patient Specific Models for Minimally Invasive Aortic Valve Implantation in Medical Image Computing and Computer-Assisted Intervention -- MICCAI 2010 edited by Tianzi Jiang, 2010 ISBN 3-642-15704-1 pages 526-560
^ Cloth modeling and animation by Donald House, David E. Breen 2000 ISBN 1-56881-090-3 page 20
^ Film and photography by Ian Graham 2003 ISBN 0-237-52626-3 page 21
^ Designing clothes: culture and organization of the fashion industry by Veronica Manlow 2007 ISBN 0-7658-0398-4 page 213
^ Handbook of Virtual Humans by Nadia Magnenat-Thalmann and Daniel Thalmann, 2004 ISBN 0-470-02316-3 pages 353-370
^ Mathematical optimization in computer graphics and vision by Luiz Velho, Paulo Cezar Pinto Carvalho 2008 ISBN 0-12-715951-7 page 177
^ a b c GPU-based interactive visualization techniques by Daniel Weiskopf 2006 ISBN 3-540-33262-6 pages 1-8
^ Trends in interactive visualization by Elena van Zudilova-Seinstra, Tony Adriaansen, Robert Liere 2008 ISBN 1-84800-268-8 pages 1-7
^ Bishop, J. (2009). Enhancing the understanding of genres of web-based communities: The role of the ecological cognition framework. International Journal of Web-Based Communities, 5(1), 4-17. Available ⇒online
^ Cook, A.D. (2009). A case study of the manifestations and significance of social presence in a multi-user virtual environment. MEd Thesis. Available ⇒online
^ Biocca & Levy 1995, pp. 40?44
^ Begault 1994
^ Computer-generated images influence trial results The Conversation, 31 October 2013
^ Kassin, S. M. (1997). “Computer-animated Display and the Jury: Facilitative and Prejudicial Effects”. Law and Human Behavior 40 (3): 269?281.  ⇒[3]

関連項目.mw-parser-output .side-box{margin:4px 0;box-sizing:border-box;border:1px solid #aaa;font-size:88%;line-height:1.25em;background-color:#f9f9f9;display:flow-root}.mw-parser-output .side-box-abovebelow,.mw-parser-output .side-box-text{padding:0.25em 0.9em}.mw-parser-output .side-box-image{padding:2px 0 2px 0.9em;text-align:center}.mw-parser-output .side-box-imageright{padding:2px 0.9em 2px 0;text-align:center}@media(min-width:500px){.mw-parser-output .side-box-flex{display:flex;align-items:center}.mw-parser-output .side-box-text{flex:1}}@media(min-width:720px){.mw-parser-output .side-box{width:238px}.mw-parser-output .side-box-right{clear:right;float:right;margin-left:1em}.mw-parser-output .side-box-left{margin-right:1em}}ウィキメディア・コモンズには、Computer Generated Imageryに関連するカテゴリがあります。

3Dモデリング

Anime Studio

アニメーションデータベース(英語版)

Blender - DIY CGI

デジタル画像

パラレルレンダリング(英語版)

Photoshopは業界標準のデジタル写真編集ツールだが、対抗商品としてFLOSSGIMPがある。

Poser ソフトモデルに最適化したDIY CGI

レイトレーシング

リアルタイムコンピュータグラフィック(英語版)

シェーダー

バーチャル俳優

Virtual Physiological Human

Maya3ds Max、Cinema4D、E-on Vue、PoserBlenderは人気のあるソフトウェアパッケージで3DモデリングとComputer Generated Imagery製作を可能にする。一覧は3DCGソフトウェアを参照。

外部リンク

A Critical History of Computer Graphics and Animation – a course page at Ohio State University that includes all the course materials and extensive supplementary materials (videos, articles, links).

CG101: A Computer Graphics Industry Reference ISBN 073570046X Unique and personal histories of early computer graphics production, plus a comprehensive foundation of the industry for all reading levels.

F/X Gods, by Anne Thompson, Wired, February 2005.

"History Gets A Computer Graphics Make-Over" Tayfun King, Click, BBC World News (2004-11-19)

NIH Visible Human Gallery










アニメーション
国別

中国 - インド(英語版) - 日本 - 韓国(英語版) - 北朝鮮 - マレーシア(英語版) - フィリピン(英語版) - チェコ - アメリカ合衆国(英語版)
歴史アゼルバイジャン(英語版) - カナダ(英語版) - 中国(英語版) - フランス(英語版) - ハンガリー(英語版) - イラン(英語版) - 日本 - ロシア(英語版) - イギリス(英語版)


次ページ
記事の検索
おまかせリスト
▼オプションを表示
ブックマーク登録
mixiチェック!
Twitterに投稿
オプション/リンク一覧
話題のニュース
列車運行情報
暇つぶしWikipedia

Size:36 KB
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)
担当:undef