ダヴィデ像_(ドナテッロ)
[Wikipedia|▼Menu]
□記事を途中から表示しています
[最初から表示]

^ G. Gaye, Carteggio inedito d'artisti dei secoli xiv.xv.xvi., 3 vols., Florence, 1840, II: 456: "El Davit della corte e una figura et non e perfecta, perche la gamba sua di drieto e schiocha." Cited in John Shearman, Only Connect...Art and the Spectator in the Italian Renaissance, Princeton: Princeton University Press, 1992, 22 n. 17. Shearman notes that schiocha could be translated as "imprudent" or "stupid."
^ H.W. Janson, The Sculpture of Donatello, Princeton, 1957, II, 77-86; Laurie Schneider, "Donatello's Bronze David," The Art Bulletin, 55 (1973) 213-216.
^ Randolph, 139-192; name="raymondjeanfrontain">Raymond-Jean Frontain. “ ⇒The Fortune in David’s Eyes”. GLRW. 2012年8月1日閲覧。.
^ See PBS documentary "The Medici", 2003
^ See, for example, Poeschke, 398.
^ Lanyi never published his hypothesis; his ideas were made public by John Pope-Hennessey in “Donatello’s Bronze David," Scritti di storia dell’arte in onore di Federico Zeri Milan: Electa, 1984, 122-127, and further developed by Alessandro Paroncchi, Donatello e il potere, Florence, 1980, 101-115 and G. Fossi, et.al., Italian Art, Florence, 2000, 91.
^ See also John Shearman, Only Connect...Art and the Spectator in the Italian Renaissance, Princeton: Princeton University Press, 1992, 20-21.
^ “アーカイブされたコピー”. 2011年7月17日時点の ⇒オリジナルよりアーカイブ。2007年7月2日閲覧。
^ Shana Sureck (2002年7月14日). “ ⇒Dusting”. Hartford Courant. 2011年10月10日閲覧。
^ H.W. Janson, The Sculpture of Donatello, Princeton, 1957, II, 3-7; John Pope-Hennessey, Italian Renaissance Sculpture, London, 1958, 6-7; Joachim Poeschke, Donatello and his World: Sculpture of the Italian Renaissance, New York, 1990, 27.
^ Documents on the statue may be found in Omaggio a Donatello, 1386-1986, exh. cat., Museo Nazionale del Bargello, Florence, 1985, 126-127. On the political implications of David for early-modern Florence, see Andrew Butterfield, ”New Evidence for the Iconography of David in Quattrocento Florence,” I Tatti Studies 6 (1995) 114-133.
^ Poeschke, 377;Omaggio, 125.

外部リンク.mw-parser-output .side-box{margin:4px 0;box-sizing:border-box;border:1px solid #aaa;font-size:88%;line-height:1.25em;background-color:#f9f9f9;display:flow-root}.mw-parser-output .side-box-abovebelow,.mw-parser-output .side-box-text{padding:0.25em 0.9em}.mw-parser-output .side-box-image{padding:2px 0 2px 0.9em;text-align:center}.mw-parser-output .side-box-imageright{padding:2px 0.9em 2px 0;text-align:center}@media(min-width:500px){.mw-parser-output .side-box-flex{display:flex;align-items:center}.mw-parser-output .side-box-text{flex:1}}@media(min-width:720px){.mw-parser-output .side-box{width:238px}.mw-parser-output .side-box-right{clear:right;float:right;margin-left:1em}.mw-parser-output .side-box-left{margin-right:1em}}ウィキメディア・コモンズには、ダヴィデ像 (ドナテッロ)に関連するカテゴリがあります。

Analysis, theme and critical reception

Discussion & many detailed photos

Two more angles

Site with numerous image links

White marble copy at Kew (part of a set on Flickr)

典拠管理データベース
全般

VIAF

国立図書館

フランス

BnF data

ドイツ

アメリカ

その他

IdRef


記事の検索
おまかせリスト
▼オプションを表示
ブックマーク登録
mixiチェック!
Twitterに投稿
オプション/リンク一覧
話題のニュース
列車運行情報
暇つぶしWikipedia

Size:30 KB
出典: フリー百科事典『ウィキペディア(Wikipedia)
担当:undef