コンピュータオセロ
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脚注[脚注の使い方]^http://www.dcs.gla.ac.uk/~daw/masters-projects/dissertations/Colquhoun.2008.pdf
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^ Jean-Christophe Weill (1996). The ABDADA Distributed Minimax Search Algorithm. Proceedings of the 1996 ACM Computer Science Conference, pp. 131-138. ACM, New York, N.Y, reprinted ICCA Journal Vol. 19, No. 1
^ Mark Brockington (1997). KEYANO Unplugged - The Construction of an Othello Program. Technical Report TR-97-05, Department of Computing Science, University of Alberta.
^ Rainer Feldmann, Peter Mysliwietz, Burkhard Monien (1991). A Fully Distributed Chess Program. Advances in Computer Chess 6
^ a b c d e fWriting an Othello program April 02, 2007
^How Ntest Works March 02, 2005
^Solution of Othello 4 x 4 September 02, 2008
^A free software for solving 4x4 and 6x6 othello
^Perfect play in 6x6 Othello from two alternative starting positions November 17, 2004
^Edax 4.0 Opening Book[リンク切れ] November 01, 2008
^Strongest othello program in term of artificial intelligent[リンク切れ]
^Saio's book[出典無効]
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^ 毎日新聞朝刊 (1977年8月7日). “今日は何の日?】8月7日=世界初!人間とコンピューターがオセロ対決(1977年)/ 雑学ネタ帳”. pp. 昭和52年8月9日. 2023年8月27日閲覧。
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^ “Game Machine” (PDF). ゲームマシン アーカイブ - Game Machine Archive. ゲームマシン 第98号. p. 18 (1978年6月15日). 2019年6月9日閲覧。 “コンピューター・オセロ テーブル型TVゲーム機発売した任天堂”
^ a b Frey, Peter W (1981年7月). “The Santa Cruz Open / Othello Tournament for Computers”. BYTE: pp. 16. https://archive.org/details/byte-magazine-1981-07/1981_07_BYTE_06-07_Energy_Conservation/page/n27/mode/2up?view=theater 2013年10月18日閲覧。 
^ “人間VSコンピュータオセロ 衝撃の6戦全敗から20年、元世界チャンピオン村上健さんに聞いた「負けた後に見えてきたもの」 (2/3)”. ITmedia (2017年10月21日). 2020年3月22日閲覧。
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^ 「負けるのが難しい」…世界最弱のオセロAIを体験―開発者に誕生のきっかけを訊いた【特集】

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