Dark tourism (also black tourism or grief tourism) is tourism involving travel to sites associated with death and tragedy. Thanatourism,[1] derived from the Ancient Greek word thanatos for the personification of death, is associated with dark tourism but refers more specifically to violent death; it is used in fewer contexts than the terms dark tourism and grief tourism. The main draw however to these locations is mostly due to their historical value rather than their associations with death and suffering.[2]ダークツーリズム(ブラックツーリズム または 悲しみのツーリズム)は死や悲劇的出来事に関連した場所に旅することを含んだツーリズムのこと。タナツーリズムは、[3]古代ギリシア語で神格化された死を意味するタナトスに由来するが、これもダークツーリズムに関係しているものの、暴力的な死をよりはっきりと示す時に使われる;ダークツーリズムや悲しみのツーリズムより狭義の状況で使われる。しかしながらこれらの場所を訪れるおもな理由は大部分がその歴史的価値でありそれに関連する死や悲しみではない。[4]
This includes castles and battlefields such as Culloden in Scotland and Bran Castle and Poienari Castle in Romania; sites of disaster, either natural or man made, such as Hiroshima in Japan, Chornobyl in Ukraine and the Ground Zero in New York; Auschwitz in Poland; prisons now open to the public such as Beaumaris Prison in Anglesey, Wales; and purpose built centers such as the London Dungeon, the Spirit Lake Internment Camp centre (near La Ferme, Quebec) and other sites associated with Canada's first national internment operations. It also includes other sites of human atrocities and genocide, such as the Nanjing Massacre Memorial Hall in Nanjing and the Tuol Sleng Genocide Museum in Cambodia.ダークツーリズムには城郭や戦場、たとえばスコットランドのカロデン、ルーマニアのブラン城やポエナリ城;広島平和記念公園やウクライナのチェルノブイリ原子力発電所事故のような自然災害や人災の現場、ニューヨークのワールドトレードセンター;ポーランドのアウシュヴィッツ=ビルケナウ強制収容所;ウェールズのアングルシー島で現在一般公開されているボーマリス刑務所、ロンドン・ダンジョンのようなある目的のために建設された施設、スピリットレイク捕虜収容所(ケベック州ラフェルメ近郊)とその他のカナダの最初の捕虜収容活動に関連する場所。また人間が起こした残虐行為や虐殺の現場も含む。たとえば南京の南京大虐殺紀念館やトゥール・スレン虐殺博物館カンボジアの虐殺博物館など。 Dark Tourism became a field of study in 1996 when the term was coined by Professor John Lennon and Malcolm Foley of Glasgow Caledonian University
As a field
1996年グラスゴーカレドニアン大学の教授と教授がダークツーリズムという用語を作った時、研究の対象となった。研究者たちは旅行者を引き寄せ死と結び付けられる最近および古代の背景を分析した。研究者はなぜ旅行者がそのような場所を訪れるのか動機を理解しようとした。[9]中央ランカシャー大学の Philip Stone 上級講師は現在この分野を研究している博士である。これまでにいくつかの論文を著し、発表している。彼は、悲しみと死に結び付けられる場所に人々はどのようにして集まるのかを指摘し、ダークツーリズムのモラルと社会的影響を見極めようとした。博士はまたダークツーリズムがいかに不道徳を具現しているか、そうだからこそ逆に道徳が理解されるかについて言及している。[10]南米では、Maximiliano E. Korstanjeがストーン博士の研究をさらに進めて現代の災害、大量死や音楽祭で194人が死亡したCromanonの悲劇のような聖なる場所を理解しようとした。ダークツーリズムは世俗化した世界で死を受け入れるひとつの形として、災害や大惨事の後に復興する社会を助ける反発力の仕組みになりうることを論じている。ref>Korstanje, M. 2011. Detaching the elementary forms of Dark Tourism. Anatolia, an international Journal of Tourism and Hospitality Research. Vol 22 (3), pp. 424-427</ref>[11] Dark tourism has been seen as a form of exploitation. Entrepreneurs may attempt to use the emotional reactions of the visitors to the site to generate profit. Traffic to areas such as ground zero in New York City enables commercial activity related to dark tourism.[12] Demarcations, such as signs and historical markers, may remind the dark tourists of the subject of their endeavor and may prompt them to purchase merchandise. ダークツーリズムは利益追求の一つの形態とみられてきた。
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